L'gardin à Cafougnette, n'y avot d'dins qu' des tignons, des vanch'relles, des ortilles...rien qu'des sal'tés ! Tous les jours, i s'in allot à sin gardin à l'aute bout de ch' villache avec sin louchet sus s'n'épaule s'belle-mère all étot fin continte d'vir qu'i 'avot racater eun' conduite et qu'i n'allot pus au cabaret.

Un jour, curieusse comme eun' maguette, all' va vir si ch'l'ouvrache all' avanche bien. quo qu'all vot !!! pas eun' palée d'terre d'artournée et ch'gardin plein d'ORDURES.

- cafougnette, viens ichi! t'es pas honteux! tin gardin ch'est pire qu'à l' décharche! j'pinsos qu' t'allos fouir !

- quo qu'ch'est qu'o m' racontez ? j'sus mate d'y aller ouvrer dins min gardin !

- Té veux m' faire rigoler Cafougnette, y a rien 'fait dins tin gardin !
- Ah bon! Ben alors....ch'est qu'in m'a volé min fouisache !

Guy Dubois Le Monsieur Chti ou plutôt Picard - Auteur de nombreux livres sur le patois de chez nous habitants du Nord - Pas-de-Calais

ORDURES = mauvaises herbes

La raison pour laquelle j'insiste sur le mot ordure c'est un message reçu hier :

extrait :
D'abord, le contexte. Il y a quelques jours je furète sur le forum de aujardin.org et je tombe sur un sujet intitulé "conseil pour iris". Dans celui-ci une internaute du Pas-de-Calais se plaint que "ses iris sont envahis d'ordure" et cherche un moyen pour s'en débarasser.
Quelques messages plus tard, trois ou quatre forumeurs se jètent sur elles en la culpabilisant d'utiliser un tel mot pour désigner les mauvaises herbes !
J'essaie de la défendre en expliquant qu'un même mot peut avoir selon le contexte, la région, le pays...un sens différent, mais rien n'y fait !
Alors, ma question est celle-ci. Quand un habitant du Pas-de-Calais utilise le mot ordure pour désigner une mauvaise herbe pense-t-il à saleté, immondice, fange, excrément... ?


Mille merci à cet internaute chti-citoyen.